Terkejut views naik mendadak secara tiba-tiba? Baru tahu ini puncanya... jom cuba!

Terkejut views naik mendadak secara tiba-tiba? Baru tahu ini puncanya... jom cuba!


Rupanya sekarang TikTok sedang berkempen supaya para tiktoker buat video lebih 1 minit. Kenapa? mungkin kerana dah bosan dengan konten pendek sangat Kut! boleh jadi juga ada sebab lain... macam kita kalau selalu makan nasi ayam mesti bosan nak pula try mee kari, bihun sup dan lain-lain kan. 

Mudah saja! buat video berdurasi 1 minit atau lebih, bersedia terima kejutan! macam tak percaya betul Ker mendadak naik sampai macam ni. Tanpa sebarkan link di tempat lain! itu yang luar biasa. 

Jadi, hari ini TikTok bagi notifikasi kenapa ianya berlaku. Baru faham!, karya lebih panjang lebih potensi dapat penonton yang lebih ramai. Macamana nak buat supaya video kita dapat manfaat daripada kempen ini? berikut langkah mudah yang harus kita lakukan. 

Dapat 100 pun dah seronok kerana mereka dapat mesej yang kita nak sampaikan, jika diamalkan... ada juga bahagian kita di sana nanti. 

Terus berkarya! Pastikan ada yang beroleh manfaat. 
Yu. Suffi Yusof

Seorang guru yang sangat obses dengan dunia pendidikan digital dan pertanian moden. Memiliki minat mendalam dengan dunia grafik, penerbitan video, animasi dan pengurusan sumber manusia.Terus menyumbang selagi hayat dikandung badan. Biar jasa jadi kenangan.

Catat Ulasan

To Top