Wira Akademi Youtuber Malaysia ditambah nilai dengan ciri-ciri AI yang baharu!

Wira Akademi Youtuber Malaysia ditambah nilai dengan ciri-ciri AI yang baharu!




Tahukah anda kebanyakkan video PdPC yang tersebar di media sosial rangkaian kumpulan pendidikan semasa pandemik Covid-19 lalu adalah hasil kerja robot yang diberi nama @promosibot. 

Bot Telegram yang dilahirkan pada tanggal 20 Disember 2016 ini memainkan peranan sebagai pembantu  memudahkan urusan para pengguna membuat laporan terus kepada admin sekiranya ada sebarang aktiviti tidak menyenangkan dalam mana-mana group rangkaian Telegram Kelab Guru Malaysia. Selain daripada itu, bot ini dibangunkan untuk membantu guru-guru khususnya para youtuber pendidikan dengan menularkan video terbitan mereka ke seluruh rangkaian media sosial milik Kelab Guru Malaysia, eDidik Malaysia dan Akademi Youtuber. 

Sedar tidak sedar, bot ini sudah 7 tahun menabur bakti untuk dunia pendidikan digital di Malaysia dan melihat sendiri dengan bantuannya telah berjaya meningkatkan jumlah views dan subscriber ribuan Channel Youtube para Youtuber Pendidikan yang kian meningkat jumlahnya semenjak julai 2020.

Selain daripada membantu para youtuber, bot ini juga berperanan menjadi penyebar maklumat daripada sumber yang sahih paling pantas di telegram tanpa sekatan atau dikenalan tindakan oleh telegram. Keupayaan dan ciri-ciri menarik yang terdapat




CIRI AI PROSES PENGHANTARAN AUTOMATIK DITAMBAH BAIK

Mulai Mei 2023, terdapat beberapa ciri tambahan ditambah untuk memberikan perkhidmatannya lebih efektif dengan perkembangan teknologi AI semasa. 

Kini @promosibot berkeupayaan melaksanakan proses penghantaran automatik merangkumi kesemua media sosial, rangkaian telekomunisikasi dan aplikasi android dalam satu masa. Keupayaan ini dijangkan menjadikan capaian maklumat pengguna terakhir untuk sesutau info sahih dapat mengatasi penularan info yang tidak tepat yang dilakukan manusia.  

Merujuk kepada dunia pendidikan digital, bot ini sememangnya dibangunkan untuk menjadi sebahagian daripada sistem sokongan untuk menularkan info-info berkaitan perkhidmatan pendidikan di Malaysia, membangunkan dan menyokong peningkatan kelahiran pencipta kandungan untuk bergerak jauh ke hadapan. 




3 KATEGORI UTAMA SEBAGAI PERINTIS

+SPLKPM
+KREATIVITI
+TERKINI

Sekiranya anda menerbitkan/menganjurkan video melibatkan 3 kategori di atas, anda boleh tularkan pautan video anda merentasi potensi capaian pengguna melebihi 100,000 pengikut rangkaian media sosial gabungan Kelab Guru Malaysia, Akademi Yotuber Malaysia, dan eDidik Malaysia.

Selain daripada itu, video anda juga akan tersemat di dalam AYU Apps secara automatik, sebuah Aplikasi android yang menawarkan lebih 26,000 kandungan video pendidikan yang bermula dari prasekolah sehingga matrikulasi. 10 Pingat emas telah diperolehi dari peringkat kebangsaan dan antarabangsa untuk Aplikasi kebanggaan guru-guru Malaysia ini, khususnya para Youtuber Pendidikan. 

Ciri-ciri AI yang terdapat pada bot telegram ini sangat memudahkan urusan berulang untuk setiap pencipta kandungan digital, selain bergantung kepada SEO dan algorithma youtube itu sendiri, penularan secara manual kadangkala memenatkan untuk memastikan apa yang diterbitkan sampai ke pengguna akhir dengan pantas. 

@promosibot sedia untuk terus menabur bakti! ingin mencuba? KLIK DI SINI dan mula berinteraksi dengannya. 



Yu. Suffi Yusof

Seorang guru yang sangat obses dengan dunia pendidikan digital dan pertanian moden. Memiliki minat mendalam dengan dunia grafik, penerbitan video, animasi dan pengurusan sumber manusia.Terus menyumbang selagi hayat dikandung badan. Biar jasa jadi kenangan.

Catat Ulasan

To Top