Tak sampai 15 minit siap! Projek jagung manis TS25 bersedia untuk musim seterusnya.

Tak sampai 15 minit siap! Projek jagung manis TS25 bersedia untuk musim seterusnya.


Projek tanaman jagung manis diteruskan untuk musim seterusnya dengan sedikit pembaharuan. Berikutan harga racun yang semakin mahal, kawalan rumpai boleh diatasi dengan penggunaan weedmat. 

Penjimatan kos ini mampu mengurangkan kos pengeluaran. 

Musim kedua bersama Manager 2 Ustaz Syaibani dengan kapasiti tanaman yang lebih besar. Bermula hanya dengan 100 Polybag, dikembangkan kepada hampir 200 Polybag dengan pemantauan dua orang Pengurus.


Terima kasih kepada Cikgu Mossaireen dan Cikgu Fahmi yang turut sama hadir membantu bersama murid PJ masing-masing. Tidak lupa tuan Guru Besar Cikgu Rohaizan yang sentiasa memberi cadangan dan sokongan penuh kepada projek yang dijalankan. 

Rasanya dah tak sabar nak tengok halaman ini kembali hijau dan menyegarkan ala-ala Cameron Highlands! Tapi masih di dalam kawasan sekolah. 

Nantikan sambungannya.... 
Yu. Suffi Yusof

Seorang guru yang sangat obses dengan dunia pendidikan digital dan pertanian moden. Memiliki minat mendalam dengan dunia grafik, penerbitan video, animasi dan pengurusan sumber manusia.Terus menyumbang selagi hayat dikandung badan. Biar jasa jadi kenangan.

1 Ulasan

To Top