Tahniah YB Fadhlina Binti Sidek atas pelantikan sebagai Menteri Pendidikan

Tahniah YB Fadhlina Binti Sidek atas pelantikan sebagai Menteri Pendidikan





Tahniah YB Fadhlina Binti Sidek atas pelantikan sebagai Menteri Pendidikan

Harapan peribadi saya kepada Menteri Pendidikan yang baharu ialah dapat menyambung dan memantapkan program-program KPM yang terdahulu dan lebih proaktif mencungkil bakat-bakat terpendam guru-guru Malaysia dengan mewujudkan lebih banyak program-program seperti yang dijalankan oleh PADU - Unit Pelaksanaan dan Prestasi Pendidikan. 

Meriahkan kembali suasana persekolahan seperti zaman dulu-dulu contohnya sambutan kemerdekaan peringkat daerah yang memerlukan setiap sekolah menghantar penyertaan untuk perbarisan dengan sepanduk masing-masing, nampak biasa tapi memiliki kesan yang luar biasa apabila semua bangsa dapat berkumpul dan meraikan hari bersejarah dengan membawa budaya masing-masing dan kepelbagaian ini indah untuk diraikan. 

Mohon gunakan media massa sepenuhnya untuk memberi liputan dan perhatian kepada guru-guru hebat yang terdapat di seluruh negara. Jika tiada usaha ini, maka media akan terarah untuk memberi perhatian kepada perkara-perkara negatif yang sebenarnya tidak meningkatkan martabat profesion perguruan.

Akhir kata, tidak sabar untuk melihat dunia pendidikan digital di Malaysia terus medapat perhatian dan pengiktirafan dunia.

Tahniah di atas pelantikan sebagai Menteri Pendidikan Malaysia! 

Yu. Suffi Yusof

Seorang guru yang sangat obses dengan dunia pendidikan digital dan pertanian moden. Memiliki minat mendalam dengan dunia grafik, penerbitan video, animasi dan pengurusan sumber manusia.Terus menyumbang selagi hayat dikandung badan. Biar jasa jadi kenangan.

Catat Ulasan

To Top